⚔️ Dezbaterea / formatul academic

⚔️ Azi, 24.11.2022, a avut o primă întâlnire instructivă a Clubului de dezbateri „Socrates” cu cei care și-au manifestat dorința de a face parte din club. În cadrul acestei întâlniri a fost prezentată noilor înscriși structura dezbaterilor academice. Ca temă pentru următoarea întâlnire a rămas pregătirea unui meci demonstrativ de dezbatere, respectându-se formatul standard. Pentru această dezbatere, echipele sunt: 🏛 Guvernul: Andreea, Alexandra, Iosif, 🛡 Opoziția: Viviana, Rareș, Iarin.

Coordonator, prof. Elena Velțan

Publicitate
Publicat în Clubul Socrates, tinerii dezbat | Lasă un comentariu

Dezbateri @ Clubul „Socrates”

📌 Începând din data de 24 noiembrie 2022, între orele 11:30-12:30, în fiecare zi de joi, se vor desfășura sesiunile de pregătire a dezbaterilor din cadrul Clubului „Socrates”.

🔗 Coordonatorii sesiunilor de pregătire: prof. dr. Elena Velțan, prof. Cristina Goanță, Valentina Prună (12H), Bianca Moroșanu (12H), Luiza Stoichițoiu (11G), Ștefania Popescu (11G – președinte CȘE).

💬 Cei care doresc se pot înscrie până luni, 21 noiembrie, printr-un mesaj la numărul de telefon 0734.140.402. Cei deja înscriși sunt rugați să reitereze intenția de participare la aceste sesiuni.

🌀 https://farafrontiere.wordpress.com/

Publicat în tinerii dezbat | Lasă un comentariu

Zilei Filosofiei 2022 @ Muzeul „Iuliu Moisil” CNTV

⚜️ «Wᴏʀʟᴅ Pʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ Dᴀʏ 2022 – Tʜᴇ ғᴏʀᴛʜᴄᴏᴍɪɴɢ Hᴜᴍᴀɴ»

📋 Cu ocazia Zilei Filosofiei 2022, la Muzeul „Iuliu Moisil” CNTV s-a desfășurat sesiunea de eseuri «ᴜᴍᴀɴɪᴛᴀᴛᴇ . ᴘᴏsᴛᴜᴍᴀɴɪᴛᴀᴛᴇ [distanța din noi]», 16.11.2022, în prezența profesorilor de științe socio-umane din județ. Doamna director, prof. Cristina Goanță a prezentat un scurt istoric al CNTV, subliniind importanța educației de-a lungul timpului și rolul instituțiilor locale. Dna inspector școlar general, prof. dr. Marcela Mrejeru a făcut făcut o incursiune în etapele sistemului de învățâmânt și a atitudinilor față de acesta, recurgând la analogii diverse, relevante inclusiv pentru tema sesiunii de eseuri. Invitații noștri, reprezentați ai școlilor participante, au prezentat sumar eseurile realizate.

📋 Au luat cuvântul elevele Raluca Maria Vijulan (CNGC), Miruna Cotan (CNET), Alexia Elena Ciopănoiu (CNTV), Bianca-Alexandra Crucilă (CNSH), Anna-Maria Zorilă (CNSH), Ana-Maria-Valentina Dița (CNSH), Flavia Manoniu (CNSH), Adelina Nicoleta Seceleanu (CNSH), doamnele profesoare Constantina Negrea (CNGC), Liliana Cantemir (CNET), Elena Găvan (CNSH) și domnul profesor Alexandru Toropu (CNSH).

📋 Sesiunea a fost moderată dinamic de dna prof. dr. Elena Velțan, care, în partea a doua a întâlnirii, ne-a oferit prilejul să asistăm la o dezbatere – meci demonstrativ – a Clubului „Socrates”, tema moțiunii fiind „Patrimoniul cultural local ar trebui să devină o prioritate pentru administrație”.

💙 Mulțumim tuturor participanților și celor ce au sprijinit desfășurarea acestor activități sărbătorești!

🔗 O r g a n i z a t o r i: Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” – Târgu Jiu, Colegiul Naţional „Spiru Haret” – Târgu Jiu, Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” – Târgu Jiu

📌Socio-Umane Gorj

🔗 P a r t e n e r i: Inspectoratul Școlar Județean Gorj, Biblioteca Județeană „Christian Tell” Gorj, Europe Direct Gorj

📌Socio-Umane CNTV

📷 Fotografii (AICI): Luca David Dragodan & ContraPunct CNTV

Publicat în activităţi/metodice, prima pagină, socio-umane, tinerii dezbat | Lasă un comentariu

⚜️ Zɪᴜᴀ Fɪʟᴏsᴏғɪᴇɪ 2022

⚜️ Zɪᴜᴀ Fɪʟᴏsᴏғɪᴇɪ / Uᴍᴀɴɪᴛᴀᴛᴇ . Pᴏsᴛᴜᴍᴀɴɪᴛᴀᴛᴇ

«𝑾𝒐𝒓𝒍𝒅 𝑷𝒉𝒊𝒍𝒐𝒔𝒐𝒑𝒉𝒚 𝑫𝒂𝒚 2022 – 𝑻𝒉𝒆 𝒇𝒐𝒓𝒕𝒉𝒄𝒐𝒎𝒊𝒏𝒈 𝑯𝒖𝒎𝒂𝒏»

📋 P r o g r a m / miercuri, 16.11.2022 @ Muzeul „Iuliu Moisil” CNTV

📝 11:00 / Sesiunea de eseuri

⚔️ 12:00 / Dezbatere – meci demonstrativ – Clubul „Socrates”

Tema: „Patrimoniul cultural local ar trebui să devină o prioritate pentru administrație”

🔗 O r g a n i z a t o r i

📎 Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu

📎 Colegiul Național „Spiru Haret” Târgu Jiu

📎 C.N.E.T. – Colegiul Național „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu

📌SocioUmaneCNTV

Publicat în activităţi/metodice, atitudine, prima pagină | Lasă un comentariu

Descoperim cariere!

 În cadrul dezbaterilor „Descoperim cariere!” specialiști de top din diverse domenii de activitate le vor împărtăși liceenilor C.N.T.V. informații despre experiența lor profesională, contribuind la realizarea unei colecţii unice de date şi imagini specifice diverselor profesii în scopul dezvoltării unui management eficient al propriei cariere.
Vineri, 11.11.2022, la sala Muzeu „Iuliu Moisil” a Colegiului Național „Tudor Vladimirescu” vom sta de vorbă cu Andrei Corobea-Birceanu, un tânăr cu o vastă experiență profesională în gestionarea afacerilor, managementul și coordonarea dezvoltărilor rezidențiale, de birouri, comerciale și industriale, fiind implicat de-a lungul timpului în investiții provocatoare în București atât din sectorul Real Estate, cât și din domenii diferite.
Andrei este absolvent al Universității Tehnice de Construcții București – Facultatea de Construcții Civile, Industriale și Agricole (2010), în prezent director general al Eva Build, societate prin care acționează în calitate de Project Director & Administrator în cadrul mai multor proiecte dezvoltate de One United Properties S.A., companie listată la Bursa de Valori București, principalul investitor și dezvoltator de proiecte imobiliare sustenabile din București. Fiind pasionat de criptomonede, el este co-fondator și chief strategy officer al startup-ului românesc IMPERIUM, The Crypto Index, ce dezvoltă un produs de investiții bazat pe un portofoliu al celor mai importante criptomonede din întreaga lume, clasificate în funcție de capitalizarea de piață a fiecărui activ. În 2019, a fost numit de către revista Business Magazin printre cei 100 “Tineri Manageri de Top” din România.
Evenimentul „Descoperim cariere!” este organizat de Colegiul Național „Tudor Vladimirescu”, fiind moderat de profesor consilier școlar Țucă Irina, și vine ca răspuns în întâmpinarea nevoii viitorilor noștri absolvenți de a se familiariza cu cerințele unei piețe a muncii flexibile, în continuă schimbare, dar și ca un pas important în pregătirea pentru facultățile pe care și-au propus sa le urmeze.

Publicat în prima pagină, proiecte/campanii, recomandăm | Lasă un comentariu

Lecția națională de educație financiară

📊 Lecția națională de educație financiară @ CNTV 🪙 Activitatea a fost derulată în cadrul parteneriatului încheiat între Banca Națională a României și Ministerul Educației „Să vorbim despre bani și bănci!”. 🛡 Coordonatori: Socio-Umane CNTV & Istorie CNTV

Publicat în economie, prima pagină | Lasă un comentariu

Ziua Filosofiei 2022 │ «umanitate . postumanitate [distanța din noi]»

🔗 Ziua Filosofiei 2022 │ «umanitate . postumanitate [distanța din noi]»

🔗 Sesiunea de eseuri cu tema anunțată este organizată cu prilejul «World Philosophy Day 2022 – The forthcoming Human», de către Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” – Târgu Jiu, Colegiul Naţional „Spiru Haret” – Târgu Jiu, Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” – Târgu Jiu, având parteneri Biblioteca Județeană „Christian Tell” Gorj, Europe Direct Gorj, Inspectoratul Școlar Județean Gorj.

🔗 Eseurile tehnoredactate* și semnate vor fi trimise, în format electronic, în perioada 17.10.2022 – 07.11.2022, pe adresa de e-mail distantadinnoi@gmail.com. În maxim 48h veţi primi confirmarea, prin e-mail, că documentele au fost recepţionate. Nu se pot primi lucrări la o dată ulterioară celei anunţate. Organizatorii sesiunii de eseuri îşi rezervă permisiunea de a respinge lucrările care nu respectă condiţiile tehnice de redactare sau legea dreptului de autor.

🔗 Grup țintă: elevi, studenți, profesori

🔗 Socio-Umane CNTV
__________________
* Tehnoredactarea se va face cu font Arial Narrow, corp 11, pagină format A4, folosindu-se diacritice. Reguli minime de tehnoredactare: înainte de punct, virgulă, punct şi virgulă, două puncte, trei puncte, semnul exclamării, semnul întrebării, nu se pune spaţiu. Spaţiul se va pune după aceste semne de punctuaţie, precum şi înainte de deschiderea unei paranteze. * Foto: freepik.com

Publicat în prima pagină, socio-umane | Lasă un comentariu

Locul 1 @ „Parteneriat în educație – prezent și perspective”

💙 Felicitări, Robert Dumitru Milosteanu! Locul 1 la Concursul Național de proiecte ale consiliilor de elevi „Parteneriat în educație – prezent și perspective”, ediția a XX-a, Sulina, 12.09.2022. Felicitări coordonatorului, prof. Maria Vasilica Udriștioiu! Mulțumim Palatului Copiilor Tulcea pentru modul impecabil de organizare a competiției! Mulțumim ISJ Gorj și dlui inspector prof. Grigore Alexandrescu pentru implicare și susținerea elevilor!

🌀Socio-Umane CNTV / http://cntv-edu.ro/

Publicat în economie, intro, prima pagină | Lasă un comentariu

📰 Revista Praxis.CNTV

📰 Rᴇᴠɪsᴛᴀ PRAXIS, ɪssɴ 2821 – 8175, în curând, la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu…

📰 PRAXIS.ᴄɴᴛᴠ │ᴄᴜᴘʀɪɴs • Argument • Rolul tinerilor în U.E. • Valori românești în contextul valorilor europene • Cultura – dimensiune națională și europeană • Șomajul în rândul tinerilor din U.E. • Implicarea și responsabilizarea tinerilor în dezvoltarea comunităților • Importanța unei piețe libere • Moneda în Uniunea Europeană • Istoria banilor • De ce este important ca elevii să știe să elaboreze un buget de familie? • A economisi înseamnă a fi rațional • Am învățat să calculăm costul de producție şi profitul confecționând jucării • Productivitatea – concluzii pe baza lecţiei practice • Cererea şi oferta – categorii definitorii ale pieţei • Mentalitatea și eficiența muncii la români • Economisești și câștigi • „Omul dă valoare banului” • Fiecare leu contează! • „Banii sunt totul pe lume” • Banii vorbesc • Școala – între teorie și practică • Banii & Economia • Piața secundară a capitalului. Bursele de valori • O metodă eficientă de a preda şi de a înțelege o lecție: „Micile Tipografii” • Succesul firmei depinde de planul de afaceri • Planuri de afaceri • Sistemul de învățământ european vs.Sistemul de învățământ românesc – ambasadori ai unui învățământ modern – • Ambasadori pentru o şcoală sustenabilă [ghid de bune practici] 📝 REDACTORI • Carina Maria Ceaușu • Ștefania Popescu • Miruna Dominik Garcea • Andrei Corneliu Tilea • Iarina Ioana Popa • Rafael Alexandru Chițan • Clara Alexandra Trăistaru • Alexandru Trifu-Urzică • Ioana Teodora Cîrnu • Robert Dumitru Milosteanu • Silviana Maria Mungiu Pupăzan / CONCEPȚIE GRAFICĂ • iscodiri 🌀

Publicat în Revista Praxis.CNTV | Lasă un comentariu

Olimpiada Națională de argumentare, dezbatere și gândire critică „Tinerii dezbat”, Gorj 2022

💙 Felicitări elevilor noștri și profesorilor coordonatori pentru rezultatele obținute la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de argumentare, dezbatere și gândire critică „Tinerii dezbat” 2022!

📌 Locul 2 – Avansați: Ana Patrisia Sava, Alecsis Dumitru Roșca, Valentina Alina Prună / Ana Patrisia Sava – calificată în lotul județului Gorj pentru etapa națională.

📌 Locul 2 – Începători – Maia Leoveanu-Andrei, Bianca Elena Roberta Moroșanu, Ana Emilia Saragea / Maia Leoveanu-Andrei, Bianca Elena Roberta Moroșanu – calificate în lotul județului Gorj pentru etapa națională.

📌 Prof. coord.: Elena Velțan, Maria Vasilica Udriștioiu, Daniel Murărița

🌀http://cntv-edu.ro / https://www.facebook.com/socioumaneCNTV

Publicat în tinerii dezbat | Lasă un comentariu

,,Economia privită prin ochii mei”

💙 Felicitări elevilor noștri și doamnei profesor coordonator Maria-Vasilica Udriștioiu, pentru rezultatele obținute la concursul național de eseuri ,,Economia privită prin ochii mei”- Ediția a V-a, concurs organizat de Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității ,,Constantin Brâncuși” Târgu Jiu.

• Carina-Maria Ceaușu (10A) și Robert-Dumitru Milosteanu (10C) – ,,Importanța unei piețe libere”, locul III.

• Andreea-Alexandra Bejera (11E) – ,,Banii & Economia – bazele se pun de mici”, mențiune

🌀http://cntv-edu.ro/

Publicat în atitudine, economie | Lasă un comentariu

„distanţa din noi”

💙📝 A apărut volumul colectiv de eseuri „distanţa din noi”. Mulțumim nespus minunaților elevi și profesori care, prin eseurile lor, au dovedit încă o dată că distanța este doar o prejudecată. Mulțumim tuturor celor care au sprijinit acest proiect editorial.

📑 CUPRINS / DESPRE LIBERTATEA CARE CONSTRÂNGE. O INCURSIUNE ÎN INTIMITATEA EXISTENŢEI ✒️ Clara-Alexandra Trăistaru, 12G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu, Coordonator, prof. dr. Elena Velţan / ANXIETATEA ȘI METEHNELE GENERATE DE PANDEMIE ✒️ Vlad Constantin Donoiu, 12G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu, Coordonator, prof. dr. Elena Velţan / CUM A EVIDENŢIAT PANDEMIA SOCIETATEA ROMÂNEASCĂ ✒️ Alecsis Dumitru Roşca, 12G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu, Coordonator, prof. dr. Elena Velţan / ECONOMIA ROMÂNEASCĂ ÎN TIMPUL PANDEMIEI COVID-19 ✒️ Prof. dr. Elena Velţan, Prof. Maria Vasilica Udriştioiu, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / SOLUŢII SIMPLE LA O CRIZĂ COMPLICATĂ ✒️ Patricia Nicu, 12A, Liceul Gheorghe Tătărescu Rovinari, Coordonator, prof. Valeria Roşca / ÎNDOIELI ✒️ Andrada-Miruna Pănescu, 12B, Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu, Coordonator, prof. Liliana Cantemir / REPERCUSIUNILE PANDEMIEI ✒️ Andrei Adrian Răgman, 11D, Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu, Coordonator, prof. Liliana Cantemir / ADAPTARE ŞI NEDUMERIRE ✒️ Patricia-Elena Bosoancă, 9G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / REALITATE SAU MIT ✒️ Adriana-Georgiana Popescu, 12G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / OMUL ȘI LUMEA – O NOUĂ ȘANSĂ ✒️ Prof. dr. Elena Velţan, Prof. Maria Vasilica Udriştioiu, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / DINCOLO DE VIRUS ✒️ Maria Bianca Mirea, 9G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / PANDEMIA ŞI CUNOAŞTEREA DE SINE ✒️ Daria-Elena Popescu, 12G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu, Coordonator, prof. dr. Elena Velţan / RESPIRĂM ✒️ Irina Roibu, 10B, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / SCHIMBAREA SOCIALĂ ACTUALĂ ✒️ Prof. Maria Şchiopu, Colegiul Economic „Hermes” Petroşani / O SOLUŢIE FILOSOFICĂ LA O CRIZĂ REALĂ ✒️ Rebeca Rotaru, 12A, Liceul Gheorghe Tătărescu Rovinari, Coordonator, prof. Valeria Roşca / DISTANŢE ✒️ Anca-Maria Gaşpăr, 10G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / CE A ÎNSEMNAT PENTRU MINE PANDEMIA? ✒️ Izabela Adriana Savu, 10G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / SINGUR ACUM SAU PENTRU TOTDEAUNA? ✒️ Elisa-Evelina Bugiuloacă-Breben, 10G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / SPERANȚA LA SCHIMBARE ✒️ Lisa-Maria Giurgiulescu, 10G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / PRIN OCHII ADEVĂRULUI ✒️ Andreea-Ariadna Popescu, 10G, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu / TERAPIA PSIHANALITICĂ FAMILIALĂ ✒️ Prof. Caterina Popescu, Liceul de Arte „Marin Sorescu” Craiova / ÎNTRE ANTET ȘI NOTA DE SUBSOL – CĂDERI, VINOVĂȚII ȘI CANDORI ✒️ Teodora Murăriţa, 10E, Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu, Coordonator, prof. Daniel Murăriţa

📌 Editor volum: Biblioteca Județeană „Christian Tell” Gorj 📌 Consultant științific: Elena Velţan / Redactor: Viorel Surdoiu / Concepția grafică: Daniel Murăriţa 📝 Textele publicate în acest volum sunt eseuri participante la sesiunea „distanţa din noi”, organizată cu ocazia sărbătoririi Zilei Mondiale a Filosofiei – noiembrie 2021. 🔗 Organizatori ai sesiunii de eseuri: ǀ Socio-Umane CNTV ǀ Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu 🔗 Parteneri ǀ Biblioteca Județeană „Christian Tell” Gorj ǀ Centrul Europe Direct Gorj

Publicat în atitudine, lumea se schimbă, prima pagină, proiecte/campanii | Lasă un comentariu

📝 premierea participanților la sesiunea de eseuri „distanța din noi”

📌 joi, 18.11.2021, 13:30 @ Biblioteca Județeană „Christian Tell” Gorj 📝 premierea participanților la sesiunea de eseuri „distanța din noi” 🔗Socio-Umane CNTV
Publicat în activităţi/metodice, prima pagină | Lasă un comentariu

(IN)TOLERANȚA

📝 DESPRE (IN)TOLERANȚĂ
Intoleranța la lactoză, respectiv la lapte și la derivate din lapte, constituie una dintre cele mai frecvente forme de intoleranță. Alimentară. Nu, nu despre asta vom vorbi. Altul este subiectul…
📌 TOLERANȚA – CE ÎNSEAMNĂ? Este un termen social, etic și religios aplicabil unei colectivități sau unui individ, care definește respectul libertății altuia, al modului său de gândire și de comportare, precum și al opiniilor sale de orice natură (politice, religioase etc.). Noțiunea de „toleranța” apare în istoria culturii europene la începutul secolului al XVI-lea, în strânsă legătură cu gândirea umanistă, întruchipată în persoana lui Erasmus din Rotterdam, în efortul său de combatere a fanatismului religios. Alte personalități care s-au ilustrat în atitudinea lor consecvent tolerantă în confruntarea cu alte opinii sau reprezentări asupra lumii au fost John Locke (1632-1704), Voltaire (1694-1778) si Gotthold Lessing (1729-1781).
📌 SEMNFICAȚIILE TOLERANȚEI. Poate fi adoptată în mod provizoriu sub forma unei concesii, ca manevră tactică. Poate reprezenta o acceptare sau o permisiune, ca formă a unui dezinteres. Adevărata toleranță, în spirit umanist, înseamnă însă mai mult decât o simplă „suportare”, în sensul originar, ea presupune respectul opiniei contrare și este strâns legată de libertatea persoanei. Prin toleranță se respectă deciziile altor oameni, grupuri, popoare, religii, alte moduri de gândire și puncte de vedere, alte stiluri și moduri de viață.
📌 INTOLERANȚA, OPUSUL TOLERANȚEI. Opusul toleranței este intoleranța, iar aceasta variază în intensitate. Intoleranța poate începe prin dezaprobarea rigidă a modului în care se comportă sau procedează alții. Vederile înguste răpesc bucuria din viață și închid mintea în fața ideilor noi. Acolo unde își face loc intoleranța, vederile înguste se pot transforma în prejudecăți, ceea ce înseamnă aversiune față de un grup, o rasă sau o religie. Mai puternic decât prejudecățile este bigotismul care se poate manifesta printr-o ură violentă.
📌 COMPARAȚIE – TOLERANȚA VS. INTOLERANȚA / 📌 T O L E R A N Ț A. Prin toleranță înțelegem respectul ideilor sau a sentimentelor contrare celor personale, potențialul organismului de a suporta inconveniențe, fără a manifesta semnale de conduită agresivă „A tolera” însemna, încă din latina clasică, „a suporta, a îndura”. „Permit, îngădui (trec cu vederea) lucruri pe care aș avea dreptul ori puterea să le opresc”, scrie, în dicționarul său, A. Scriban, în 1939. Deși atestat abia în secolul al XIV-lea în franceză, cuvântul „toleranță”, exprimă una din virtuțile cardinale ale creștinismului, religia iubirii aproapelui și a blândeții de miel. / 📌 I N T O L E R A N Ț A. Intoleranța înseamnă manifestarea în fapt a crizei diferențelor, „dezlănțuirea” intempestivă, programat-previzibilă a incompatibilităților de neevitat. Intoleranții resping cu suficientă și cu duritate ideile sau faptele ce nu le sunt pe potrivă, cu o exagerată siguranță de sine asupra adevărului, cu o convingere care, deși neunanimă, este proclamată ca universal valabilă.Toleranța înseamnă respect, acceptarea și aprecierea diversității, ca formă de exprimare a umanitățiinoastre. Pentru a fi tolerant, este nevoie să ai cunoștințe, un spirit deschis, libertate de gândire, integritate, capacitate de comunicare, încredere în sine și conștiință de sine.
📌 FENOMENUL BULLYING – VIOLENȚA PRIN UMILINȚĂ. Bullying – Ce înseamnă și cum se manifestă?Bullying-ul este un comportament intenționat, de intimidare, care apare în mod repetat și are la bază o percepție a unui dezechilibru de forțe. De multe ori, victima este percepută dreptvulnerabilă (provenind din alt mediu social, este percepută ca ‘diferită’ etc) și/sau având dificultăți în a face față acestui comportament. Pe de altă parte, prin intimidare bully-ul se simte în control.Există mai multe tipuri care pot să apară împreună sau izolat: verbal, fizic, emoțional sau cyberbullying.•Verbal constă în: jigniri, insulte, amenințări, porecle sau denigrare.•Fizic constă în: bătăi, tras de păr, îmbrânciri, loviri șamd.•Emoțional: răspândirea de zvonuri, excluderea victimei din grupuri de socializare, încurajarea altor persoane să nu vorbească cu victima șamd.•Cyberbullying: comentarii negative online, mesaje de denigrare, trimiterea de mesaje abuzive șamd.
📌 CAUZELE SI EFECTELE BULLYINGULUI! Cauzele sunt multiple si trebuie considerate la nivel individual. De multe ori, ‘bully-ul’ trăiește într-un mediu nesigur acasă și poate el însuși este victima abuzului în familie. De asemenea, riscul deabandon școlar și/sau probleme mai târziu în viață este mai mare în această categorie. Mesajul meueste sa nu generalizăm și să încercăm să înțelegem ce este în spatele acestor probleme. Bullying-ul nu trebuie acceptat, iar bully-ul poate are nevoie de ajutor.Cele vizibile efecte sunt legate de bullyingul fizic: efecte directe: vânătăi, zgârieturi, răni; sau indirecte: caiete rupte, obiecte distruse sau furate (de ex. copilul se întoarce acasă fără ceas sau fără telefonul mobil). În cele mai multe cazuri, efectele bullyingului sunt la nivel emoțional. Ele pot să includă: stimă de sine redusă, anxietate, depresie, randament școlar redus, ideație suicidară, tulburări de alimentație, rușine. Victima se simte neputincioasă și singură. Aceste consecințe pot fi pe termen scurt, mediu și lung, depinzând de durata bullying-ului, suportul familial/școlar și de reziliența individuală. Sunt multiple studii de cercetare care arată că persoanele care au fost victimele bullying- ul sunt mai predispuse în viața adultă la probleme psihiatrice, precum tulburare depresivă sau anxietate.
📌 BULLYING-UL ÎN ROMÂNIA. Ați fost vreodată the bully? Dar bullied? Da, suntem siguri că ați fost. Nu doar o data, in repetate rânduri… Sunt șanse mari ca in mai mult de 80% din cazuri nici să nu fi realizat asta.Statisticile arată că la nivel european, România se află pe locul 3 in topul țărilor afectate de acest fenomen, 25% dintre copiii cu vârste intre 10 si 15 ani simt pe pielea lor ce înseamnă să fieabuzați/agresați.Realizați? Un sfert din copiii țării sunt amenințați si se duc cu frică la școală. În școlile din România, soluționarea cazurilor concrete de bullying de către structurile instituite în acest sens (comisii, comitete etc.) nu funcționează și nici nu pot deveni funcționale, deoarece aceste entități nu dispun de organizarea și competență necesare pentru asigurarea intervențiilor specializate, individualizate și adaptate particularităților grupurilor de copii, cu implicarea activă a elevilor, părinților și membrilor comunității din care școală face parte.
📌 INTERACTIV! Acum că am explicat ce înseamnă toleranța, intoleranța și bullyingul, dorim să vă rugăm sa fiți mai toleranți in tot ceea ce faceți! Trebuie să nu mai judecăm oamenii in funcție de etnie, culoarea pielii, limba vorbită, handicap fizic, gen șamd. Toți suntem egali, conform lui TJ Miles.în final, vrem să luăm câteva exemple: 1. Dacă nu ar fi existat afro-americanii, nici cel mai iubit sport de pe planeta nu ar mai fi fost cel de astăzi. Să fim serioși, 75% din jucătorii din NBA sunt de culoare…2. 99% dintre manele sunt interpretate de rromi. Din nou, recunoasteti, toti le ascultam la petreceri.3. Femeile sunt egale cu bărbații… de exemplu: știți cine a inventat wireless-ul? O femeie, da! Hedy Lamarr.În continuare, am pus la cale un experiment interactiv unde am vrea sa vă implicăm și pe voi!PLS HELP!
📌 E X P E R I M E N T! Prima întrebare: Sunteți puși să alegeți una dintre următoarele situații: / sunteti bullied (agresat) sau bully (agresor). Ce decizie luati?A doua întrebare: / ați fost vreodată bullied (agresat)?

Camil Cocioabă, Viviana Șarapatin / 12E

Sondajul:https://strawpoll.com/b5k4bgugv?fbclid=IwAR2T91nuKfnH7-mmI_rtQSxpDAMa4BS2_PjvXYeNkI7ADnUwEuA7Kew-C4Uhttps://strawpoll.com/jhegdo8qs?fbclid=IwAR0l4Ke5Dpaw9ae0EbWKCL26GN68gMKHjBfHGmIJydTDEXp92-L_CRXbsiE

Rezultatele sondajului efectuat la oră sunt atașate mai sus…

Bibliografie / https://www.parintiicerschimbare.ro/bullying-definitie- forme-metode-de-combatere/ / https://adevarul.ro/cultura/patrimoniu/dictionar- sentimente-tolerantaintoleranta-1_537ef5130d133766a8e5b27f/index.html / https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/928198.pdf / https://sparknews.ro/2019/04/16/bullying-ul-in-scoli- romania-pe-locul-3-la-nivel-european-potrivit-unui- raport-oms/

Publicat în Uncategorized | Lasă un comentariu

Mihnea Neacșu – Locul 1 @ Early Innovators – business plan competition / ediția I, 2020-2021

🪙 Early Innovators – business plan competition / ediția I, 2020-2021
💳 Mihnea Neacșu (11A) – Locul 1, coordonator prof. Maria-Vasilica Udriștioiu
📋 Broșura competiției
Publicat în economie | Lasă un comentariu

 MESAJUL MEU ANTIDROG

 MESAJUL MEU ANTIDROG, concurs național, ediția a XIX-a
 Regulament și fișa de înscriere: Fișa / Regulamentul
 Secțiuni:
1. film de scurt metraj și spot video
2. arte vizuale – grafică, pictură și fotografie
3. eseu literar
4. sport
Publicat în atitudine | Lasă un comentariu

🔲 „distanța din noi”

🔲 „distanța din noi” – sesiune de eseuri organizată de catedra științelor Socio-Umane CNTV cu ocazia Zilei Mondiale a Filosofiei 2021
❔ Ne-a schimbat pandemia? De ce? În ce sens? Avem soluții pentru criza sanitară încât să nu se transforme într-o nesfârșită criză a umanității? Drepturile și libertățile societății mai sunt și drepturile și libertățile individului, omului?
🔺 » obiective◽️ Conştientizarea problemelor cu care se confruntă societatea actuală.◽️ Ameliorarea climatului social prin diseminarea raportului societate / oameni în evoluţia socio-istorică și în condițiile provocărilor epidemiologice.◽️ Valorificarea spiritului creativ al elevilor şi dezvoltarea atitudinilor sociale.◽️ Adaptarea ofertelor şcolilor la cerinţele reale de formare şi educaţie, în acord cu dinamica pieţei muncii.◽️ Stimularea interesului profesorilor pentru noutăţile din domeniul ştiinţelor sociale.
🔺 » perspective și abordări tematice◽️ științele socio-umane – teoria din viaţă şi viaţa din teorie – influențe ale științelor socio-umane asupra comportamentului uman◽️ între concept şi realitate – adaptarea învăţământului la cerinţele societăţii contemporane
🔺 » participareEseurile redactate și semnate pot fi trimise până la data de 7 noiembrie 2021, în format electronic, pe adresa de e-mail cntvtargujiu1890@gmail.com. În maxim 48h veţi primi confirmarea, prin e-mail, că documentele au fost recepţionate. Nu se pot primi lucrări la o dată ulterioară celei anunţate. Organizatorii sesiunii de eseuri îşi iau permisiunea de a respinge lucrările care nu respectă condiţiile tehnice de redactare sau legea dreptului de autor.
🔵 » parteneriBiblioteca Județeană „Christian Tell” Gorj (www.bibliotell.ro), Europe Direct Gorj (www.cedgorj.ro), Asociația Părinților Elevilor din CNTV, Consiliul Școlar al Elevilor CNTV (www.facebook.com/CNTVcse), Inspectoratul Școlar Județean Gorj (www.isjgorj.ro)
🔵 » recomandări orientative pentru redactare- tehnoredactare* Ms Word:▪ format A4, margini stânga 2.5 cm, dreapta 2 cm, sus/jos 2 cm;▪ font Normal 12, Arial Narrow, text aliniat bloc, spaţiere normală; ▪ titlul lucrării (cu majuscule, aliniere la stânga), autorul şi instituţia unde funcţionează (aliniere la dreapta), vor fi scrise cu font Normal 12, Arial Narrow Bold; ▪ paginile nu vor fi numerotate;▪ nu folosiţi alte setări pentru antet şi subsol decât cele indicate;- bibliografia la sfârşitul lucrării;- număr de pagini: minim 3;- numele fişierului să fie acelaşi cu numele autorului;- nu se acceptă lucrări fără semne diacritice.
* Reguli minime de tehnoredactare:Înainte de punct, virgulă, punct şi virgulă, două puncte, trei puncte, semnul exclamării, semnul întrebării, nu se pune spaţiu. Spaţiul se va pune după aceste semne de punctuaţie, precum şi înainte de deschiderea unei paranteze.
🔵 » www: http://www.farafrontiere.wordpress.com, http://www.cntv-edu.ro, http://www.facebook.com/socioumaneCNTV
🔳 » contact: Prof. Daniel Murăriţa, Prof. Maria-Vasilica Udriștioiue-mail: cntvtargujiu1890@gmail.com

Publicat în activităţi/metodice, atitudine, între două lumi, educație interculturală, lumea se schimbă, prima pagină, proiecte/campanii, psihologie, socio-umane | Lasă un comentariu

📖 Ziua Educației

#azi
ZIUA MONDIALĂ A EDUCAȚIEI – 5 octombrie (Journée mondiale des enseignants / World Teachers’ Day). Începând cu anul 1994, Ziua Mondială a Educației este sărbătorită în fiecare an în data de 5 octombrie. A fost desemnată de UNESCO și marchează semnarea, în 1966, a „Recomandării UNESCO/OIM (Organizația Internațională a Muncii) privind statutul profesorilor”, recomandare ce constituie principalul cadru de referință pentru abordarea drepturilor și responsabilităților cadrelor didactice la scară globală. Ziua Mondială a Educației are ca scop sensibilizarea cu privire la importanța rolului jucat de profesorii din întreaga lume.
Publicat în prima pagină | Lasă un comentariu

📡 Mass-media / forme de comunicare

📡
RADIOUL şi TELEVIZIUNEA sunt mijloacele de informare cu cea mai mare forţă de influenţă, televizorul fiind cel mai reprezentativ. Dintre mijloacele mass-media, impactul cel mai puternic îl are în prezent televiziunea. La fel ca şi radioul, televizorul ne aduce informaţiile de la cele mai mari distanţe. Dar şi imagine pe ecran, solicitând cei mai importanţi analizatori, văzul şi auzul. Un important rol în eficienţa mass-media îl are limbajul folosit, care este mai direct. Sugestiv şi mai convingător decât limbajul obişnuit.
PRESA SCRISĂ (ziare şi reviste), cartea (colecţiile de carte cu tiraj de masă, broşurile) . Reprezintă un mijloc de influenţă informaţională şi educativă. Presa scrisă este cel mai vechi (după carte) şi cel mai răspândit mijloc de comunicare în masă la început de secol 21. Ea are caracterului unei comunicări indirecte (deoarece interlocutorii nu sunt prezenţi din punct de vedere fizic) şi multiple (deoarece un emiţător unic se adresează mai multor receptori).
Media de socializare online (SOCIAL MEDIA) sunt un grup de instrumente (site-uri web și soft-uri/aplicații) care funcționează cu ajutorul unui dispozitiv conectat la Internet (computer, laptop, tabletă, telefon mobil etc.) și care au fost construite pentru a facilita comunicarea utilizatorilor de Internet și crearea, distribuirea și schimbul de conținut (text, foto, video, audio, prezentări multimedia etc.) între membrii unor grupuri sociale (prieteni, colegi, familie etc.) care se formează pe bază de încredere, fiecare membru căutând să-și valorifice identitatea, apartenența, creativitatea și libertatea de exprimare și participare.
Maria Mihăiță, Mihai Marcu / 12C
Publicat în mass media | Lasă un comentariu

🕌 Statutul femeii în lumea islamică

🕌 Statutul femeii în lumea islamică » Daria-Elena Popescu, 12G

Islamul reprezintă în arabă, un substantiv verbal care înseamnă supunerea în mâinile Domnului / acceptare / renunțare / dăruire, aşa cum este ea revelată prin mesajul şi viaţa Profetului sau Mahomed, care l-a fondat în orașul Medina, în jurul anului 622 d.Hr. .
Cuvântul musulman (explicat şi folosit în Coran) se referă la cineva care se supune.” Islamul are ca învăţătură existenţa unui singur Dumnezeu, nu ca celelalte credinţe, precum creştinismul. Religia arabilor este de părere că Allah (Dumnezeu) nu poate avea fii, fiice, el fiind singurul Dumnezeu.
Musulmanii consideră că islamul este aceeași religie care a fost propovăduită de profeții Avraam, David, Moise, Iisus, însă evreii și creștinii au înțeles-o greșit, Avraam fiind patriarhul Islamului, la fel și al Creștinismului.
În vreme ce Iisus l-a transformat pe Dumnezeul răzbunător, din Vechiul Testament într-un Dumnezeu al iubirii și iertării, (bieții)musulmanii au fost aduși înapoi în timp, la mentalitatea lui Avraam, iar noul lor Dumnezeu, din Coran, a devenit un Dumnezeu violent și răzbunător, un adevărat Dumnezeu al pedepsei. În Coran, Dumnezeu nu consideră femeia egală cu bărbatul, existând numeroase indicii clare despre felul în care trebuie tratată o femeie care comite diverse neglijențe și că Mântuirea bărbatului prevalează în fața mântuirii femeii. Bărbatul are dreptul de a pedepsi aspru, din punct de vedere fizic, o soție recalcitrantă sau nesupusă.
În cazul moștenirii, femeile din statele islamice, nu pot invoca acest drept, din punct de vedere juridic, el fiind un atribut exclusiv al bărbatului.
M-aș opri aici chiar asupra Coranului ce cuprinde 114 sure (capitole), dintre care a patra este „النسآء „ „An-Nisā’”, adică Sura Femeilor. Iată doar câteva dintre cele mai sugestive frgmente din versetele ei:
Versetul 4: Dați-le femeilor voastre dota de bună voie, însă dacă ele sunt atât de bune pentru a vă lăsa o parte, mâncați-o sănătoși.
Versetul 7: Bărbaților li se cuvine o parte din ceea ce părinții și rudele lor au lăsat,după cum și femeilor li se cuvine o parte din ceea ce părinții și rudele lor au lăsat, fie că este mult, fie că este puțin, partea este hotărâtă.!!!!
Versetul 19: O, voi cei care credeți! Nu vă este îngăduit să primiți femei ca moștenire, împotriva voinței lor. Nici să le siliți să vă înapoieze o parte din ceea ce le-ați dat, doar dacă nu au preacurvit. Purtați-vă cu ele cuviincios! Dacă le urâți…, însă cum puteți urî ceva care Dumnezeu a pus atâta bine?
Versetul 34: Bărbații sunt mai presus decât femeile, fiindcă Dumnezeu le-a dat întâietate asupra lor și fiindcă ei cheltuiesc din averi pentru ele. Femeile cinstite sunt pioase, păstrând în taină ceea ce Dumnezeu păstrează. Dojeniți-le pe cele de a căror ascultare vă este teamă! Părăsiți-le în așternuturi! Loviți-le! Nu le căutați însă gâlceavă, dacă vă dau apoi ascultare. Dumnezeu este Înalt, Mare.
Statutul femeii în islam este un subiect sensibil, iar abordarea acestuia duce, de cele mai multe ori, inerent, la controverse. Pe de o parte sunt cei care critică modul în care sunt trate femeile în această religie, pe de altă parte sunt practicanţii religiei care apără principiile exprimate în învăţăturile lor sfinte.

Există puncte de vedere conform cărora textele islamice și valorile pe care le promovează se fac responsabile pentru tipurile de comportament care susțin supremația masculină. În același timp, nu poate exista nicio îndoială că rolul public și simbolic al femeilor se află în miezul discursului islamist. În polemici numeroase, autorii islamici pun în contrast femeia musulmană virtuoasă cu omoloaga ei occidentală sau occidentalizată – dezgolită, lipsită de virtute și coruptă, potențială sursă de fitna – rivalitate.
Poziția drepturilor omului în statele islamice ridică probleme ce au implicații serioase pentru gândirea politică. În particular, accesul femeilor la funcții în viața publică a fost redus, considerabil, ca urmare a ascensiunii fundamentalismului (islamic).
Răspunsul corect la aceste probleme, și, cu precădere, la rolul puterilor occidentale, a fost dezbătut mult de gânditorii islamici.
Shirin Ebadi este o activistă pentru drepturile omului, laureată a premiului Nobel. Fostă avocată și fost judecător care își exercita profesia înainte de Revoluția iraniană din 1979, ea a fost forțată să-și înceteze activitatea juridică în urma unei serii de legi adoptate de noul regim. În ciuda acestui fapt, Ebadi vede drepturile femeilor ca fiind pe deplin compatibile cu islamul și susține că poziția puternică pe care o aveau înainte femeile în societatea iraniană indică faptul că problema o reprezintă regimul mai degrabă decât legea islamică.
Femeile iraniene au protestat în 1979 împotriva noilor legi ce le cereau să se acopere în public. Ebadi crede că doar iranienii înșiși pot să pună capăt opresiunii regimului. Ea se opune intervenției occidentale în Iran, susținând că, în ciuda performanței foarte proaste a regimului în materie de drepturi ale omului, discriminare pe bază de gen și a lipsei de democrație, orice implicare a puterilor străine ar fi indezirabilă, ducând pur și simplu la înrăutățirea situației. Ea crede că schimbarea trebuie să vină din interior și subliniază că, prin comparație cu alte state islamice, în Iran există o mișcare relativ puternică pentru drepturile femeilor.
“Femeia este raza luminii cereşti.” scria Rumi, celebrul poet, jurist, savant şi teolog islamic, ce a trăit în Persia secolului al XIII-lea. Pornind de la această frumoasă figură de stil voi încerca să vă aduc într-o lume care ne este aproape necunoscută multora dintre noi, cea a islamului. O lume ce ne pare foarte diferită, greu de înţeles, o lume pe care de cele mai multe ori o judecăm pornind, cel mai adesea, de la… prejudecăţi.
Ascunse sub văluri, femeile, “razele luminii cereşti” îşi păstrează misterul, îşi ascund nu doar înfăţişarea ci şi… condiţia. Din când în când, auzim glasuri ale celor care se pronunţă pentru emancipare, aflăm cât de diferită este existenţa lor faţă de cea a doamnelor şi domnişoarelor din lumea noastră. Nu ştim însă dacă le înţelegem pe cele mai multe dintre ele, pe cele care respectă cultura şi civilizaţia în care s-au născut. Cum însă pentru a înţelege trebuie mai întâi să cunoaştem, trebuie să ne desprindem de idei preconcepute şi să vorbim, SINCER, despre condiţia femeii în lumea islamică.
Paradoxal,există un eșantion restrâns, ce-i drept, de femei musulmane, care își acceptă condiția.
Este evident că bărbaţii şi femeile sunt percepuţi diferit, femeile fiind considerate făpturi mai slabe atât din punct de vedere fizic cât şi moral. Nu putem însă să nu remarcăm că femeilor le este recunoscută independenţa, că au drepturi bine definite şi obligatorii pentru societate. Ar trebui poate să le comparăm cu cele de care se bucurau femeile din Occident la mijlocul secolului al XIX-lea pentru a constata că erau în cel mai rău caz asemănătoare.
Condiţia socială a femeilor este aproape identică în ţările islamice. Multe lucruri nu se pot justifica din punct de vedere teologic.
Să nu uităm de vestimentaţia femeilor, subiect al atâtor dispute/controverse în ultima perioadă. Veșmântul islamic purtat de femei, ziy shari` și hijab, care ascunde părul cât și bustul se spune că este similar vestimentaţiei soţiilor Profetului, semnificând modestia. Trebuie ştiut însă că această tradiţie este de data relativ recentă, fiind adoptată de femeile afiliate grupării Fraților Musulmani (Surorile Musulmane), în perioada anului 1930. Adoptarea lui, iniţial un progres pentru că le-a permis femeilor să pătrundă în spaţii rezervate exclusiv bărbaţilor, semnifică astăzi, mai degrabă, o poziţionare religioasă şi politică în sensul afirmării loialităţii și conservatorismului.
În concluzie, statutul femeii în islam este și rămâne unul dintre cele mai controversate subiecte. Pe de o parte există concepția că sunt oprimate și persecutate, iar pe de alta există argumente cu privire la autenticitatea culturală, la drepturile femeilor de a se afirma în moduri care diferă foarte mult de modelele de autoafirmare feminină din societățile occidentale. Complexitatea subiectului reiese din interacțiunea dintre istorie, religie, cultură și politică.
Publicat în educație interculturală | Lasă un comentariu